Anti-Valentine’s Day Post…

Standard

Mda… 14 februarie… again… toata lumea e cica romantica… arunca o gramada de bani pe tot felul de chestii care mai de care mai rosii sau mai pufoase si mai sclipicioase… Asta inteleg ei prin Valentine’s Day… Nu discut despre sarbatoare… ca nu e romaneasca etc… Ceea ce simt eu este… ca nu e deajuns o zi ca sa compensezi pentru un an intreg… De ce nu suntem in fiecare zi romantici.. sau de ce nu ne vine intr-o zi oarecare sa daruim o floare, un zambet… Avem nevoie de un 8 martie sa ne aminteasca ca avem o mama… sau de un 14 sau 24 februarie ca sa ne aduca aminte ca avem un/o iubit/a/sot/ie… Eu as zice asa… sa nu ne mai lasam dusi de nas de atata “advertising” si sa incercam sa ne bucuram de toti cei dragi in fiecare zi… Nu poate fi atat de greu…

8 responses »

  1. 1. Dacă postarea e despre advertising şi alte chestii aferente marketing-ului şi/sau consumerism şi nu despre faptul că nu e o sărbătoare autohtonă, de ce scrie “anti VALENTINES day”?! Ar trebui să scrie “anti advertising/marketing/ şi/sau consumerism/&etc.” la care, dacă doreşti, se poate adaugă “day”, deşi nu ar trebui pentru că dacă eşti anti-ceva atunci eşti anti-acel-ceva în 365 din an. Dacă suntem romantici 365 de zile pe an, o să fim romantici şi de valentines day şi atunci e o zi a iubirii ca toate restul şi faptul că se cumpără ursuleţi de pluş ca semn al iubirii nu e consumerism.
    2. Avem nevoie de un valentines day (fie 14 feb, fie dragobete, oricare ar fi) aşa cum avem nevoie de sărbătorile de iarnă. “Dacă nu eşti romantic/atent 364 de zile pe an, degeaba eşti asa de ziua îndrăgostiţilor.” Oare chiar degeaba?! Sunt de admirat oamenii care fac din fiecare zi o zi de sărbătoare dar nu toţi sunt aşa. Poate unul dintre rosturile zilei iubiri e să ne arate cum ar trebui să se poarte celalalt cu noi şi cum ar trebui să ne purtam noi cu el şi atunci chiar are sens:
    2.1 deci se poate şi aşa! Adică în restul zilelor nu faci eforturi să fi atent şi acum vii cu ciocolată şi flori şi vrei să mă săruţi?! Ia-ţi florile şi fă cu ele ce-ţi doreşte inimioara🙂 (pentru cei care nu vorbesc femeiască: bagă-ţi-le în posterior, you idiot!) şi ciocolata să o mânci singur la tine acasă!!! (traducere: să i-o duci lu’ mă-ta trei semnul exclamării că *************** alţi trei semnul exclamării).
    2.2 E ca şi cum ai fi “anti-ora de franceză”. “Chiar am nevoie de o ora anume ca să vorbesc franceză?! De ce nu se poate să se vorbească franceza şi în afara orelor de şcoală?! Să cumperi manuale de franceză. De aia o făcut ora de franceză aştia de la adevertising, ca să mă facă să cumpăr mai multe manuale la orele astea.” Dacă nu ştii să vorbeşti franceză, ai nevoie de cursuri de franceză ca să inveţi iar dacă ştii franceză, atunci orele de franceză sunt locul în care să vorbeşti franceză. Inţelegi fecior?

  2. 🙂 as fi tins sa spun ca Tudor, in primii ani de valentine, mi-am mai spus parerea, o spun si aici, desi nu m-a intrebat nimeni….nu sarbatoarea in sine e de discutat ci tot chiciul care o inconjoara….imi spun prieteni din strainatate ca..suntem inca micuti, minusculi ca mod de manifestare in Ziua V.
    Intrebare..care asteapta raspuns..Cati dintre voi au auzit de Dragobete, inainte de Ziua V? Andrada te rog sa inveti niscava franceza….ce atata germana, engleza, spaniola…..eeee……altfel, mi-a placut curajul lui Tudor.

  3. Cred că ar fi inutil să întreb dacă te-ai căsătorit din dragoste sau pentru alte chestiuni pentru că nu ştiu om care e dispus să recunoască public alt motiv căsătoria lui decât iubirea. Lăsând asta la o parte, atât de mult sper că te-ai căsătorit din iubire încât ştiu că e aşa. Acum serios no, io tot nu înţeleg de ce sunt oamenii anti-valentines day. Dacă e ziua îndrăgostiţilor, apoi chiar nu contează că e Dragobete, sau V-day, aşa că rog pe această cale să-mi explice şi mie careva de ce sunt oameni împotriva zilei îndrăgostiţilor? Dreptul la protest e unul simpatic, dar să protestezi împotriva zilei îndrăgostiţilor e ca şi cum ai avea ocazia să te adresezi lumii întregi să ţi un discurs auzit de aproape 7 miliarde de oameni şi ai folosi dreptul la liberă exprimare ca să vorbeşti despre ultima modă la Milano: o risipă totală! Fi împotriva consumerismului şi a marketing-ului, fi împotriva împrumutării altor obiceiuri în detrimentul tradtiţiilor autohtone, fi împotriva sărăciei, cancerului sau a pălărilor cu ceas încorporat, sau în cazul acesta, fi împotriva încercării de a scoate profit financiar, fi împotriva importurilor de obiceiuri americane dar nu împotriva unei sărbători a îndrăgostiţilor!

    @ Cri
    Bună doamna Cristina, e o plăcere. Nu ştiu câţi dintre noi au auzit de dragobete înainte să fi auzit de V day; eu unul nu am auzit. Deşi am bătut ţara în lung şi-n lat, doar în Ardeal mi-am petrecut suficient timp încât să aflu tradiţii şi obiceiuri. Am şi eu o curiozitate: oare acum vreo 2 secole, erau olteni anti-dragobete-day şi de ce nu sunt acum ardeleni anti-dragobete-day?

Leave a Reply

